Error!

Algemene voorwaarden Enolia

Laatste aanpassing : 16 september 2019

Inhoudstafel

 

Artikel 1 - Identiteit van de onderneming

 

Wij zijn :

Enolia SRL

Rue Lahaut, 26

B-1325 Chaumont-Gistoux

E-mail adres : info@enolia.be

Ondernemingsnummer / BTW : BE0734.558.531

Bankkaart nummer : IBAN BE77 0018 7103 7242

BIO nummer : BE-BIO-03 

Artikel 2 - Toepassingsgebied

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod tussen Enolia SLR en de consument ( elke natuurlijke persoon die verwerft of gebruikt voor doeleinden met uitsluiting van professionele producten of diensten die op de markt worden gebracht en die ene overeenkomst op afstand sluit met Enolia SRL).

 

  1. Het door de koper opgegeven afleveradres moet zich in België bevinden. We leveren alleen aan België via de Enolia-website. Neem voor elke bestelling of levering buiten België contact met ons op via e-mail op info@enolia.be.

 

  1. Om een bestelling te plaatsen, moet u minimaal 18 jaar oud zijn. als je jonger bent dan 18, vragen we je om je ouders of voogd te raadplegen voordat je een bestelling plaatst.

 

  1. Door gebruik te maken van de Enolia-website en / of daar een bestelling te plaatsen, accepteert u deze Algemene Voorwaarden evenals alle rechten en plichten die op de website worden vermeld.

 

  1. In het geval dat, naast deze Algemene Voorwaarden, specifieke voorwaarden van toepassing zijn, is het bovenstaande ook van toepassing op deze specifieke voorwaarden. In het geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden kan de consument altijd gebruik maken van de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 3 - Aanbiedingen en ontstaan van contracten

 

  1. Indien een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit altijd uitdrukkelijk in de aanbieding vermeld.

 

  1. Ons aanbod bevat een volledig en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en de bestelmethode. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om het aanbod correct te kunnen beoordelen. als we illustraties gebruiken zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.

 

  1. Uw bestelling is voltooid en het contract begint zodra we uw bestelling per e-mail hebben bevestigd en zodra we goedkeuring voor uw transactie hebben ontvangen, van uw creditcard- of betaalpas uitgever. wij accepteren de volgende betaalmethoden: Mastercard, Bancontact, VISA, Paypal. Wij zijn niet verantwoordelijk voor late levering en / of niet-levering van uw bestelling als deze vertragingen te wijten zijn aan de weigering van uw betaling door de uitgever van uw kaart. Geen bestelling wordt geaccepteerd of verwerkt zonder geldige betaling op naam van de kaarthouder (geregistreerd).

 

  1. Om een product te kopen, voegt u het toe aan uw winkelmandje. Vervolgens vult u het formulier in met uw persoonlijke gegevens en uw factuurgegevens en kiest u uw leveringsmethode. In de laatste stap van het bestelproces ziet u vervolgens een overzichtspagina waar u wordt gevraagd onze Algemene voorwaarden te accepteren.

 

Artikel 4 - Herroepingsrecht

 

  1. Voor elke bestelling van wijn heeft u een periode van 14 kalenderdagen vanaf de levering of de sluiting van het contract om het contract op te zeggen. Gedurende deze tijd kunt u uw bestelling zonder boete en zonder opgaaf van reden retourneren (retourkosten zijn uw verantwoordelijkheid). Binnen 14 dagen na de teruggave van uw bestelling of de beëindiging van het contract, vergoeden wij de volledige aankoopprijs, met hetzelfde betaalmiddel dat de consument voor de initiële transactie heeft gebruikt.

 

  1. De retourkosten zijn dus uw verantwoordelijkheid. We zullen de exacte kosten voor de retour aangeven of een schatting als het onmogelijk is om de exacte kosten te voorspellen. In het geval dat het niet mogelijk is om de goederen per post te retourneren, zullen we de goederen op eigen kosten ophalen.

 

  1. We kunnen de terugbetaling uitstellen tot de effectieve datum van volledig herstel van uw bestelling.

 

  1. Tijdens de wachttijd adviseren wij u om zorgvuldig om te gaan met de wijnen en de verpakking en deze niet uit te pakken of te gebruiken voor zover dit nodig is om te kunnen beoordelen of u ze wilt bewaren. Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, vragen wij u om uw bestelling in de originele staat en verpakking te retourneren.

 

  1. U kunt uw pakket per post terugsturen naar het volgende adres: Enolia SRL C/O Les Vins de Louise - Chaussée de Huy, 180 – 1325 Chaumont-Gistoux.

 

Artikel 5 - Prijs

 

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden wijnen niet verhoogd, behalve prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw en accijnstarieven. Als er geen geldigheidsdatum wordt vermeld in een aanbieding, is deze tijdelijk. De enige manier om de prijs te blokkeren is door de bestelling te plaatsen en te bevestigen.

 

  1. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, rechten en diensten. Er zal dus nooit een verrassing voor je zijn. We kunnen echter beslissen om de bezorgkosten in rekening te brengen. In dit geval zullen wij u op de hoogte brengen voordat wij uw bestelling bevestigen.

 

  1. Enolia SRL behoudt zich het recht voor om de prijzen op elk moment te wijzigen.

 

Artikel 6 - Betaling

 

  1. De betaling is beperkt tot de betaalmethoden die op onze website worden aangeboden.

 

  1. Om veilig online te betalen en de veiligheid van u persoonlijke gegevens te garanderen, worden transactiegegevens gecodeerd met SSL-technologie die via het internet wordt verzonden. Om met SSL te betalen, hebt u geen speciale software nodig. u herkent een veilige SSL-verbinding aan het “kleine hangslot” in de adresbalk van je webbrowser.

 

 

Artikel 7 - Conformiteit en Garantie

 

We garanderen dat onze producten voldoen aan uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u hebt, rekening houdend met de productspecificaties. We garanderen ook dat onze producten voldoen aan alle wetten die op het moment van uw bestelling bestaan.

 

Artikel 8 - Levering & Uitvoering

 

  1. Voor leveringen heeft de klant verschillende keuzes. Ze kunnen worden gemaakt op het afleveradres dat bij de bestelling is opgegeven, bij een Bpost Relais-punt of in de winkel.

 

  1. Als het bestelde product op voorraad is, zorgen we ervoor dat het binnen 1 tot 7 werkdagen geleverd wordt. Artikelen die niet op voorraad zijn, worden binnen 7-14 werkdagen geleverd. wij informeren u over de leverdatum in uw orderbevestiging.

 

  1. Als we niet op tijd kunnen leveren, zullen we u altijd op de hoogte brengen voor de geplande leverdatum. ALs we u niet op tijd op de hoogte brengen, heeft u het recht om uw bestelling kosteloos te annuleren. In dit geval zullen we u binnen 30 dagen na de annulering terugbetalen.

 

  1. Uw bestelling wordt altijd op ons risico verzonden, zodat u zich nooit zorgen hoeft te maken over mogelijk verlies van goederen per post. De retourzending van goederen die u binnen 14 dagen na aankoop aan ons retourneert omdat u ze niet wenst te bewaren, is altijd op eigen risico.

 

  1. Als de door ons geleverde goederen tijdens het transport zijn beschadigd, niet overeenkomen met de artikelen op de leveringsbon of niet overeenkomen met de artikelen die u hebt besteld, moet u ons zo snel mogelijk en ten hoogste 3 dagen na levering op de hoogte brengen. U moet dan de artikelen binnen de 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren.

 

Voor deze doeleinden moet u het retourformulier gebruiken dat u hier gratis kunt downloaden.

 

 

Artikel 9 - Overmacht

 

  1. In geval van overmacht zijn wij niet verplicht onze verplichtingen jegens de andere partij na te komen. In dit geval hebben we het recht om onze verplichtingen op te schorten voor de duur van de overmacht, dat wil zeggen om u bestelling definitief te annuleren.

 

  1. Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid buiten onze macht waardoor de nakoming van onze plichtingen jegens u geheel of gedeeltelijk onmogelijk is. Deze omstandigheden omvatten onder meer: stakingen, uitsluitingen, arbeidsconflicten, brand, technische incidenten, stroomuitval, storingen in netwerken, (telecommunicatie) lijnen of gebruikte communicatiesystemen en / of de onbeschikbaarheid van onze website, de afwezigheid van levering of de late levering van toeleveranciers of andere derden en het ontbreken van een autorisatie die via de autoriteiten moet worden ontvangen.

 

Artikel 10 - Intellectuele eigendom

 

Alle gegevens op deze site (afbeeldingen, teksten logo’s) zijn auteursrechtelijk beschermd.

 

Artikel 11 - Klachtenprocedure

 

  1. Uiteraard hopen we altijd dat al onze klanten 100% tevreden zijn.

 

Als u klachten heeft, beloven we deze binnen de 5 werkdagen te behandelen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen :

 

per mail : info@enolia.be

per post : Enolia SRL – Rue Lahaut, 26 – 1325 Chaumont-Gistoux

 

  1. Het Belgisch recht is exclusief van toepassing op alle contracten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats. Alle geschillen die verband houden met of voortvloeien uit aanbiedingen van Enolia zijn onderworpen aan de exclusieve jurisdictie van Belgische rechtbanken en hoven. Indien om redenen van internationaal recht nog een ander recht van toepassing zou zijn, zal dit in de eerste plaats worden geïnterpreteerd in de overeenstemming met de Belgische wet op marktpraktijken en consumentenbescherming.

 

  1. De SPF Economy Mediation Service is bevoegd om elk verzoek buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen te ontvangen. Ofwel de consumenten bemiddelingsservice verwerkt het verzoek zelf, of stuurt het verzoek door naar een gekwalificeerde entiteit, zodat het het kan verwerken.

 

  1. Online geschillenbeslechting

 

Artikel 12 – Beschermings van persoonlijke gegevens

 

Overeenkomstig met verordening 216/679 van het Europees parlement van 27 april 2016 hebt u het recht op toegang tot wijziging, rectificatie, en verwijdering van gegevens die op u betrekking hebben.

 

We nodigen u uit om ons privacybeleid te raadplegen door hier te klikken.